Werken met mensen en proeven van nieuwe inzichten: dat staat bovenaan de favorietenlijst van Kais. "Ik heb respect voor Annelies' manier van denken en werken. Ze is integer, heeft verfrissende ideeën en haalt altijd het menselijke aspect naar boven. Dat sluit goed aan bij wie ik ben."
Dat menselijke aspect dreef Kais richting communicatie. "Ik studeerde eerst af als auto-ingenieur aan de Karel de Grote School. Heel technisch allemaal. Ik miste de menselijke kant. Mijn bachelor Communicatie aan de XIOS Hogeschool, het huidige PXL, loste op dat vlak alle verwachtingen in. Ik proefde er van copywriting, event management, pr ... Ik probeer graag nieuwe dingen uit. Daarom houd ik ook zo van tapas," lacht hij.
Zijn stage liep Kais bij een gerenommeerd human resource bedrijf. Het klikte. "Een fijn bedrijf. Ik mocht er vrij snel aan de slag als consultant. Het geeft je alle kansen om door te groeien. Ik volgde enkele opleidingen en werd consultant voor Call Force. Dat beheert alle grote klantendiensten. Opnieuw dat communicatieve aspect."
Na 3,5 jaar stapte Kais over naar Annelies & Co. Het voelt organisch aan. "Mijn passie gaat naar rekrutering en personal branding. Vroeger moesten werknemers opkijken naar het bedrijf, vandaag trekken bedrijven mensen aan omwille van wie ze zijn. Dat is het verschil tussen HR en HE. De woorden zeggen het zelf: middelen ten opzichte van betrekkingen. Middelen zijn koud, je gebruikt ze. Na een tijdje raken ze uitgeput. Betrekkingen zijn relaties. Die kun je uitbouwen, ze gaan jaren mee."
Mijn favoriete CO
"Ik kan niet kiezen. Voor mij is het een Co-driehoek: coöperatie, communicatie én ... collega's. Al mijn collega's zijn heel positief ingestelde mensen. Open en spontaan maar ook gedreven en met een grote passie voor wat ze doen. Ik zit hier dus in een luxepositie."